tisdag 29 april 2008

Nyfriserad

Igår var jag hos frissan och klippte av mig håret, det känns jätte skönt att ha sommarkort hår nu när det är så varmt.
Det är så underbart att kunna sitta ute på baksidan och plugga i solen. Jag som aldrig får någon färg har lite härlig rödbrun färg nu och fräknarna har hittat tillbaka till mina kinder och näsa.

Idag var jag och Fredrik och kastade lite skräp på återvinningscentralen. Vår här i Strängnäs var stängd så vi åkte till Läggesta och kastade där. På vägen hem stannade vi på jysk och köpte dynor till våra utemöbler. Det blev dynor utan rygg som skulle kosta 4 för 550 men när vi kom till kassan blev det bara 375 kronor så det kändes bra. Vi tog även en avstickar på ÖB för att se om de har en dynlåda (den på jysk var så dålig). Där fanns en som var stabil och till ett bra pris men den fanns inte inne, den kommer nästa vecka så då är det bara att åka tillbaka.

Hemma igen höll Fredrik på att försöka få bort all färg på vår trappa på framsidan, den är så hemsk och har tappat en massa färg. Den är jätte hal på vintern, jag förstår inte vad de har haft för färg när de målat. Nu ska trappan bli svart!

1 kommentar:

Weronica sa...

visa en bild på frissan... nyfiken ju.
felizia går på dagis på måndag så emil får twinsen (läs linnéa) själv!!!
längtar efter dig puss