torsdag 4 oktober 2007

Jaha då ska jag försöka skriva något här.
Fredrik har gett mig det som uppdrag att jag ska försöka
hålla bloggen igång för att alla ska få möjlighet att se hur det går för
oss med vår flytt.

Som alla vet så har vi köpt vårt hus nu och lyckats sälja vår lägenhet.
Jag har skickat in ansökan om dagis till Emil och fritids till Victor. Jag ringde
rektorn på skolan där vi vill ha Victor och han kan börja redan den 3 december.
Det känns skönt att det är klart, frågan är bara vad vi ska göra med Emil.
När jag pratade med kommunen fick jag till svar att det är tre syskon som står
på tur att få börja på den förskola som vi vill ha Emil på, men det kan ju finnas
en plats till honom eftersom han är 4 år och de andra barnen är 1 år. Vi kan bara hålla
tummarna.

Själv har jag hoppat av skolan i Stockholm för att börja plugga i Eskilstuna istället. Det
blir lite lättare när jag slipper pendla upp hit för att gå i skolan och göra min praktik.

Fortsättning följer

Inga kommentarer: