tisdag 16 februari 2010

Mammas lilla olycksfågel

Idag är jag hemma från skolan, åker inte 5 timmar tur och retur till Västerås för att vara i skolan i 2 timmar. Men i morse när Vicke vaknade mådde han illa så han fick vara hemma med mig. Runt 10:30 ringde telefonen, det var Emils fröken som sa att hon fått ett samtal av den andra läraren som var och badade med Emil. Då börjar man undra vad som har hänt, Emil klåfingrig som han är hade bränt sig i bastun. Så det var bara för mig att åka iväg ner till badhuset och hämta hem lillskrutten. Eftersom de har öppnat en ny vårdcentral precis bredvid badhuset passade vi på att gå in där för att se efter så att det inte var någon fara med handen. Han hade bränt sig ordentligt men det var inte något öppet sår så han fick linda in handen och sedan ha kyla på handen och fingrarna. Så nu sitter lillskrutten i soffan med en skål kallvatten i knät och handen i vattnet. Han kan inte göra något själv eftersom det är höger hand, jag har fått skära hans mat och hjälpa honom på toa, det är jätte jobbigt för honom eftersom han är så självständig och inte vill ha så mycket hjälp, framförallt inte på toan.

Nu är det bara att vänta och se hur det blir med handen om han kan gå till skolan imorgon eller om han är hemma med mig då också.

1 kommentar:

Weronica sa...

Men Mille då!
Stackare! Hoppas inte min son blir lika klåfingrig bara ;)