tisdag 31 mars 2009

När kommer våren?

Åh vad jag är less på att det kommer snö titt som tätt. Det börjar blir riktigt jobbigt att hela tiden försöka skotta fram gången till grinden. Jag vill ju har vår. Det är några varma och sköna dagar ibland men då sitter vi i skolan eller på jobbet. Nu är det ju snart april och då borde väl ändå våren komma. För någon helg sedan var det toppen väder och vi började fixa lite på tomten. Vi tog bort vinterskyddet på utemöblerna och kapade lite på ett träd. Men dagen efter kom snön igen, kändes lite onödigt att fixa då. Så nu ser det hemskt ut men jag väntar till bättre väder för då ska jag fortsätta.

Idag när jag kom hem efter att skrivit tentan så fick jag nästa ryck. Jag började med något som jag skulle ha gjort för flera månader sedan men som jag inte har orkat göra, det har alltid kommit något annat i mellan.
Det jag har gjort är att börja spackla väggen i hallen och i köket, imorgon blir det till att spackla och måla väggarna. Jag tar ett kort och lägger upp det här sedan så ni får se hur det blev.

Inga kommentarer: