onsdag 8 april 2009

Segt

Känns lite segt just nu, det har ju varit så underbart väder några dagar. Men nu när jag är ledig så är det inte lika skönt längre.

Nelson har varit på äventyr idag, jag vet inte vart eller hur länge det varade. Jag öppnade dörren för att få lite luft och för att han skulle få springa in och ut som han älskar att göra. Själv satte jag mig vid bordet och åt lite frukost och fixade med lite papper. När jag sedan skulle kolla vart han var så fanns han inte på tomten. Men jag kände att det inte var någon idé att springa och leta efter honom eftersom jag inte hade någon aning om vart han tagit vägen. När jag pratar med Fredrik i telefonen tittar jag ut på framsidan igen och vem står och väntar utanför grinden om inte lill skrutten. Han skämdes massor och stannade inne utan att gå ut en ända gång till efter det. Det känns igen från mamma och pappa att han rymmer, men det var bara andra gången som han drog från vår tomt. Det är tur att han kommer tillbaka ialla fall.

1 kommentar:

Weronica sa...

vilken liten skit hund ni har ;)
Tur att han kommer tillbaka iaf.
självklart får ni komma och kika hemma hos mig och barnen på lördag... ska försöka ha börjat med målningen då så att det verkar som det går framåt iaf.
kram