torsdag 19 november 2009

Jag och Emil är med i tidningen



Nu kan man läsa detta i vår lokaltidning: Moped och bil i krock. Tänk er, det är jag och Emil som är två av huvudpersonerna i dramat. Det låter helt fruktansvärt och det var det för mig, tänk er själv att få en person upp på motorhuven. Jag trodde jag hade dödat honom, men han fick bara lite ont i benen, så allt gick bra. Direkt efter olyckan ville han åka därifrån men jag och mina vittnen sa att vi skulle ringa till polisen för att skriva lite papper. Han körde nämligen mot lämna företrädeskylten plus att han inte hade en lampa på moppen vilket gjorde att jag inte såg honom överhuvudtaget. Det gör att jag inte är ansvarig för något brott. När polisen väl kom kom de med sirener och blåljus, helt sjukt, jag blev jätte nervös och Emil undrade vad som hände. När vi fick blåsa gav mitt inget utslag men han blåste positivt och fick lämna sin flakmoppe och åka polisbil till stationen. Det gör att polisen kommer öppna en utredning mot honom. De och mitt försäkringsbolag är i princip helt säkra på att jag kommer få skadan betald av honom eftersom han gjort flera fel i trafiken.
Men om man läser texten i tidningen så ser det ut som jag, bilföraren, är den som är rattfull men så är det alltså inte.

4 kommentarer:

Tina sa...

Skönt att det gick bra för er!

Kram

Erika sa...

Och jag som trodde att du har äntligen rånat banken...jaja erkänn att det var du som drack...nä helt sjukt, hur tänker människor som sätter sig på moppe efter att ha druckit GRRRRR

Sara sa...

Usch vad hemskt men skönt att det gick bra för båda parter! Jäkla tidningar...
Kram på er!

Annelie sa...

Mammas skrutta