fredag 1 april 2011

Sista dagen

Då var dagen här som innebär att jag aldrig mer ska göra någon praktik. Idag var min sista dag på praktiken. Det känns jätte jobbigt att inte gå dit på måndag, jag trivs så bra där med både min handledare och med eleverna. Jag hade köpt lite presenter till alla, eleverna fick godis och min handledare fick en jätte fin låda med ljus. Jag fick blommor och jätte fina brev med bilder på av alla elever. De var så fina och alla skrev så fint till mig, till och med killarna. Jag blev så rörd när de gick hem att jag fick tårar i ögonen och när jag läste allt vad de skrivit började tårarna rinna. Jag har verkligen valt världens bästa yrke och jag vet att jag kommer älska det, trots att det kommer att vara jobbigt ibland.
Jag fick så många kramar och flera ville inte gå från skolan idag, har nog aldrig hänt tidigare. Jag lovade att jag skulle komma och hälsa på och varje gång jag är med killarna i skolan måste jag gå in och säga hej till dem.

På måndag är det dags för min verklighet igen, jag ska till Västerås och gå på föreläsning om examensarbetet. Min skola har känts så långt borta att det nästan är overkligt att jag måste dit igen.

Inga kommentarer: