onsdag 30 mars 2011

Kryssning

Har glömt att berätta att jag och min älskade syster ska på äventyr, bara vi två. Vi har bokat en kryssning den 13 april med Cinderella. Det ska bli skit kul att bara göra något hon och jag, var alldeles för länge sedan vi gjorde något utan våra familjer. Det bidde en B-hytt för 40 kr inklusive frukost, riktigt bra pris om jag får säga.
Har lovat killarna att jag ska handla lite godis och Fredrik vill ha lite ny rom och vem vet det blir nog lite öl också.
Jag känner att jag är förtjänt av att ta lite paus och bara bry mig om mig själv nu när jag läser sista terminen på lärarprogrammet och håller på med examensarbetet. Jag är snart klar med min sista praktik någonsin, på fredag har jag varit ute i 4 veckor på min fantastiska praktikskola. Då ska jag bara ägna mig åt examensarbetet och kanske skriva lite mer på min meritportfölj också, men den 13:e åker jag, Jippie!!

I helgen ska Vicke spela riktig handbollscup i Katrineholm. På lördagen är det tre matcher och den sista är 20:40 vilket gör att de kommer komma hem sent och vara trötta. På söndag är det finalmatcher och för att vara realistisk kommer de nog att komma i B-final. På lördag åker han ner med sin kompis och på söndag kör jag ner killarna. Fredrik och Emil stannar hemma och tar hand om Nelson och går på cirkus. Jag har ingen aning om hur många matcher de kommer att spela på söndagen eftersom det är utslagningsmatcher så jag hoppas att de placerar sig bra.

Nej nu är klockan mycket och jag måste nog gå och lägga mig. Jag är så himla trött på morgnarna och orkar knappt gå upp ur sängen. Det tar flera timmar innan jag vaknar helt och hållet och på kvällarna är jag som piggast. Vet inte vad det är som har hänt, jag har aldrig varit kvällspigg förut, fast jag har ju inte varit morgonpigg heller för den delen. Så det här är helt nytt för mig och det gör att jag blir galen, det borde vara tvärtom. Jag vill vara pigg på morgonen!
Nu när snön nästan helt är borta har jag och killarna börjat cykla till skolan, det är riktigt skönt och jag önskar att jag hade kunnat göra det under alla veckor, men jag får vara glad för det lilla. Jag vaknar till lite när jag cyklar iväg eftersom jag måste cykla så fort för att hänga med killarna...

Inga kommentarer: