onsdag 24 september 2008

Vad jag har varit duktig idag!!

Vilken dag jag har haft idag. Vi har varit på faktorimuséet i Eskilstuna hela klassen. Där har vi gjort en massa roliga saker. Vi började dagen med att smida en krok. Jag trodde aldrig att jag skulle klara av det, men vad fel jag hade. Det blev en krok, inte jätte vacker men en krok. Sedan skulle vi gjuta en aluminium sak. Jag valde en lastbil och den blev riktigt bra. Efter det hårda arbetet var det dags för lite lugnare jobb. Först gjorde vi eget papper och sedan fick vi trycka våra namn med gammal tryckteknik.

Här är mina mästerverk


En närbild på min lastbil som Emil så gärna vill ha

Hemma igen fick jag ett roligt brev. Det var "tidningen" vi var med i. Det blev faktiskt riktigt bra och Fredrik och Emil var till och med på framsidan av tidningen.

Ett smakprov på hur det ser ut i tidningen.

Är det någon som vill se hur det blev är det bara att klicka på fotot så kan man läsa vad det står.

Inga kommentarer: