söndag 4 januari 2009

Nyårsafton 2008

Nyår firade vi med våra kära vänner Anna och Henke med barn. Vi hade väldigt trevlig trots lite magproblem från min sida. Måste komma ihåg att jag inte riktigt klarar av att äta så feta saker som majonäs.
Vi åt gott, både förrätt och varmrätt. Efterrätten orkade vi inte med så den sparar vi till ett senare tillfälle. Efter tolvslaget däremot orkade vi få i oss lite ost och kex, det var gott efter att ha stått ute och frysit och kollat på de få raket som sköts upp, själva nöjde vi oss med att titta och inte själv skjuta upp några.

Vi tog lite kort med vår kamera som ni kan se, Anna tar hur många som helst när hon får händerna på vår kamera och bilderna blir inte alltid som hon har tänkt sig. Det finns härliga bildbevis på det=)

En bra fråga här kan vara hur mycket Anna hade
druckit när hon tog den här bilden. Hur lyckas hon få
både mig och Fredrik som dubbletter?

Titta här fick hon visst med oss båda, däremot kan hon
inte rå för hur vi ser ut, men nog har hon hittat fokus.

Jag ljög visst tidigare, vi sköt lite raketer. Det här är
inomhusfyrverkerier som innehåller lite konfetti.
Det var flaggor och några plastkorvar.

Tolvslaget, lite skumpa och cider till barnen.

Fredrik lyckades fånga lite fyrverkerier för första gången.
Nästa år ska vi komma ihåg stativet för ännu bättre bilder.

Anna och jag står och kontrollerar läget.

Emil leker med ett tomtebloss.

Det ser hur coolt ut som helst när man fotograferar det.

Inga kommentarer: