söndag 24 oktober 2010

Helg

Jaha då har den första snön kommit och jag har inte några vinterdäck på bilen. Det har inte varit roligt, men vi har lyckats ta oss dit vi skulle med våra nya fina sommardäck som vi har. Vi beställde däck i veckan och de ligger i västerås nu så det är bara att vänta och se glad ut. Men när vi väl får våra däck är det säkert varmare ute, men jag ska sätta på de iallafall eftersom man inte vet när det blir snö och halka nästa gång. Fy fasen vad det är dyrt med däck, särskilt när man måste ha fälgar också, som är special för bilen. Men vi lyckades hitta ett helt ok pris tillslut.

I fredags skrev jag min tenta som jag har i den här kursen, jag tycker att det gick ganska bra, men får se om lärarna tycker att mina kopplingar är så pass bra att jag klarar tentan. Jag satt i 3 timmar och skrev 9 helt fulla papper så min stackars hand var helt slut och ryggen ville inte samarbeta efter det, men så skönt det var när den var över. Det värsta med den var att den låg på fredag eftermiddag, vem gör något sånt... Den började 14:10 och slutade 19:30, men jag var klar strax innan 18 så jag hann med 18:13 tåget hem. Så det blev både middag och fredagsmys för min del också.

Nu är det snart dags att åka iväg med killarna till cirkus och scouter som vanligt på söndagarna. Det regnar så det blir bilen idag.

Inga kommentarer: