onsdag 2 januari 2008

Magsjuka?

Det nya året har börjat bra här i Strängnäs. Fredrik vaknade med jätte ont i magen och Victor hade även han ont i magen och mådde illa. Det vara bara jag och Emil som var uppe och mådde bra. Eftersom vi hade druckit på nyårsafton och Willys var stängt var det bara för mig att ge mig ut i snöblask vädret och leta efter en affär som var öppen. Vi behövde lite mjölk. Det var skönt att gå ut och gå men vädret hade kunnat vara bättre. Jag blev jätte blöt och man var tvungen att hoppa mellan snövatten pölarna.

Idag har alla mått bättre, jag så till att Fredrik fick visa att han var piggare genom att vara så trött att jag stoppade in ugnslampan i fel hål. Hur man nu kan lyckas med en sån sak, men det gjorde jag och Fredrik höll på i en halvtimme innan han tillslut hade sönder lampan. Så nu är det bara att handla en ny lampa, suck.

Inga kommentarer: