onsdag 15 juli 2009

blåbär

Igår kväll bestämde jag och Fredrik att vi skulle ge oss ut och slåss med myggen i skogen. Jag var sugen på blåbärsmuffins så det var bara att gå ut och plocka lite. Det finns verkligen hur mycket som helst i skogen, men ack så tråkigt det är att plocka. Vi plockade ca 1 liter sedan fick det räcka, det kommer att bli muffins och kanske till och med en paj. Ska baka idag så vi har något att fika med ikväll, vi måste ju ha något att göra när vi är ensamma hemma.
Nelson tyckte inte det var så kul att plocka blåbär, vi gick ju aldrig någonstans. Fredrik hade honom i spårlinan så han kunde springa lite som han ville i skogen, men han fastnade i en massa träd när han ville gå andra vägar än vi ville.

Idag är jag ledig så jag ska åka ner och hämta Fredrik för en lunchdate någonstans på stan. Hans matsal är stängd och jag har inte någon lunch hemma till mig så det passar perfekt att äta tillsammans.

1 kommentar:

Sassa sa...

Jaa det vill jag gärna! :D
Be mamma ta med den när hon lämnar pojkarna på lördag, jag är inte hemma då så jag följer inte med.
Kram! :)