fredag 17 juli 2009

kämpat på i värmen

Oj vad jag har hållt på idag. Vi lovade killarna att poolen skulle vara uppe när de kommer hem imorgon, så det var bara att göra det. Att blåsa upp den tog sin lilla tid, sedan har jag behandlat den med algrengöring för att det inte ska bli några alger i poolen. Nu håller jag på att fylla upp den med vatten. Det tar ju hur lång tid som helst. Under tiden jag väntar har jag strykt mina nya gardiner till vardagsrummet och satt upp dem. Det blev riktigt bra faktiskt. Jag har även hunnit fika lite med mina goda blåbärsmuffins som jag bakade igår.
Jag har även hunnit åka ner på stan och köpa en gardin till, eftersom jag mätte fel igår när jag handlade. Jag var inne på lindex som hade köp 2 betala för 1 på rean, så jag handlade en del till mina älsklingar. Sedan bar det av till mekonomen för att köpa solskyddsfilm till bilen, jag hoppas att min kära pappa kan hjälpa oss att sätta in den imorgon när de kommer och lämnar våra barn. Jag bjuder på lite blåbärsmuffins som tack för hjälpen kära pappa.

Nej nu är det dags att gå ut och se om poolen har blivit klar, ska lägga upp en bild sedan när jag är helt klar med den.

2 kommentarer:

Weronica sa...

hoppas det blir bad coh studsmatta när jag kommer på kräftisen..
vi anmäler oss 2 personer med massa ÖL!!! =)

Weronica sa...

och såklert tar vi med oss ett sjuhelvetes glatt humör, det här året blir det inga sura miner från någon =) det ska vara knullruffs, kräkfylla, stora näsor, massa snack och grannarna ska bli GALNA på att vi spelar guitarrhero och "sjunger" singstar =P