tisdag 28 september 2010

Den som väntar på något gott...

kan vänta för länge. Det såg jag på ett barnprogram förra söndagen. Jag tycker att jag har väntat för länge på min iPhone nu och då har jag bara väntat i en vecka och det kunde dröja 4 veckor innan den skulle komma.
Jag har billaddare, skal och väska nu men ingen telefon...suck...

Idag har jag gått och gått och gått utan att träna det minsta. Jag har lämnat bilen på service på morgonen. När jag går därifrån går jag alltid spåret fram och tillbaka eftersom det är skönare att gå i skogen än att gå utefter vägen. På morgonen hade jag Nelle med mig och tänkte att han skulle få följa med mig och hämta bilen också. Men det gick så fort att serva den så jag gick själv tillbaka.
Jag har även varit hund och kattvakt till grannens djur idag, så det gör att det har blivit lite extra promenad med deras hund. Som tur är har det varit jätte fint väder hela dagen, det ända är att det är så förbannat kallt ute. Riktigt höstväder är det, men det är friskt och om man klär sig så går det bra att vara ute.

Måste ta mig i kragen och städa här hemma, vi ska ju ha kalas och då kan det inte se ut som det gör nu. Det kommer inte bli någon storstädning men att ta ett varv med snabeldraken är hög prioriterat just nu känner jag. Det kommer ju en hel del på vuxen kalaset som vanligt, vilket är jätte roligt tycker jag. Den här gången har vi valt att ha det på lördagen och barnkalaset på söndagen för att det inte ska bli lika stressigt som det blev när Emil fyllde år. Även Victor har valt att ha ett bowlingkalas, men den här gången är det tidigare på dagen plus att det är jag som ska följa med honom. Det känns inte så betungande med 8 st 10 åringar, det kan ta hand om sig själva som tur är.

Inga kommentarer: