onsdag 22 september 2010

seg

Idag är jag seg, jag är inte van att gå upp tidigt på morgonen. Nu när Fredrik är borta är det ju jag som ska gå ut med Nelson på morgonen. Det går bra men jag önskar att jag kunde få sova en stund till på morgonen och ändå hinna med allt. Tur att killarna är så stora att de kan ta hand om sig själva på morgonen.

Jag ska snart gå ut med vovven igen och sedan ska jag åka till skolan och vara med Victor en stund i skolan. Det är roligt att vara med och jag får passa på när jag är ledig från skolan. Eller ledig och ledig, skulle behöva läsa lite kurslitteratur, men det har jag tid med när jag kommer hem från skolan. Barnen är viktigare än att läsa lite böcker som jag kan läsa senare.

Emil har blivit så duktig nu att han går hem själv från fritids när han slutar 15 eftersom det fortfarande är ljust då. Jag eller Fredrik hämtar honom när det är sent, men det är inte så ofta. Victor har blivit så otroligt stor nu, han har ju egen nyckel och fixar med allt här hemma. Han går ut med Nelson när han kommer hem och sedan fixar han mellis till sig. Det är kul att det har gått så bra för honom att vara ensam efter skolan.

Inga kommentarer: