måndag 20 september 2010

Ny leksak

Idag har jag och killarna varit i Tuna park och shoppat lite. Emil kom hem med byxor, pyjamas och en spork. Victor hittade ett par gympadojjor (till friidrotten), strumpor och ett par träningsbyxor. Själv hittade jag en ny mobil, jag hade tänkt att kolla på erbjudandet på en Iphone 3GS som jag fick som var väldigt bra. Men den fanns inte inne utan jag fick ett annat bra erbjudande på en ny Iphone 4 istället som jag tog. Det trista med allt är att det är kö på telefonen så det dröjer ett par veckor innan den kommer.


bildkälla

Pratade med Fredrik igår kväll när han hade landat, flygresan hade gått bra. Men han hade haft en sprängande huvudvärk och medicinen låg i bagaget. Men han flög ju lite lyxigare så han fick alvedon av flygvärdinnorna. Det hade gått bra att komma igenom tullen och han hittade ut och for till sitt hotell som låg lite avsides. Men eftersom vi trodde att det skulle vara samma väder som här hemma packade vi lite galet. Det var 27 grader varmt och han hade varken shorts eller badkläder med sig. Tur att han ska jobba största delen av tiden.

Imorse kl 9:15 ringer telefonen här hemma och till vår stora förvåning är det Fredrik (klockan är 03:15). Han borde sova, men han lät hur pigg som helst och hade redan sovit 6 timmar. Det är farligt med jetlag. Vi pratade en stund och sedan var han tvungen att gå och lägga sig och försöka sova ett par timmar till.

Vi ringde och pratade med honom igen vid 12:30 (6:30 hans tid) för att väcka honom, men han var redan vaken och satt och åt frukost. Det blev en kort pratstund och han var pigg och glad och förväntansfull över vad dagen skulle ge.

Nu blir det dags att utfodra mina barn här hemma.

Inga kommentarer: