torsdag 30 oktober 2008

Heldag i Storstaden

Igår hade jag en heldag i vår huvudstad. Det började med att vi tog oss upp till mamma och lämnade killarna och Nelson där. Jag tog med mig Sassa och åkte in till Älvsjö mässan och gick på skolforum. Det var riktigt bra, fick en massa info och hittade mycket att ta med mig hem. Det gick bara lite för fort, jag hade gärna varit där ett tag till men bilen gick ut så det var bara att åka hem igen. Eller det gjorde jag inte Sassa åkte hem och jag åkte till Kungens Kurva för att fördriva lite tid innan jag skulle hämta Fredrik med tåget i Flempan. Sedan var det dags för proffset att åka till odengatan. Jag har knappt varit där ens med tunnelbana så det var spännande bara det. Men man ska inte åka dit man inte varit innan när det är mörkt och rusningstid, alla vill hem till sitt och man får slåss om parkeringsplatser. Fast jag som är så dålig på att fickparkera hade det ännu värre än alla andra. Niklas han är så snål att han knölade in sig på en plats ovan jord, men till slut hittade jag och Fredrik ett p-hus som låg riktigt nära intiman så där parkerade vi och det kostade inte mer är 35 kr så det var inte så farligt och då kunde jag parkera ordentligt utan att få panik.

Uppe på odenplan träffade vi alla andra och vi gick och åt middag och väntade på att Wirre och Johnny skulle komma och att klockan skulle bli 20:00 så showen skulle börja.

Vi så på stand-up turnén med Özz Nûjen, Soran Ismail, Måns Möller och Björn Gustafsson. Det var sjukt roligt och vi skrattade hur mycket som helst. Det var verkligen välbehövligt en onsdagkväll att bara ha roligt och inte tänka på något annat.



När vi åkte hem däremot var det inte så underhållande. Det var dimma och började bli kallt, jag som inte har vinterdäck. Men vi kom hem dock lite senare än vi gjort om det inte var dimma. Men det är ju bättre att komma hem lite senare än att inte komma hem alls.

Inga kommentarer: