onsdag 29 april 2009

plantering i växthuset

Jag och vicke har handlat lite fröer som han ville ha. Det var junior frön som skulle vara lätta för barn att göra. Det blev några ormar och smultron som vi planterade idag. Men för att kunna göra det var vi tvungna att sätta upp vårt växthus. Det blev riktigt bra och nu finns det massor där inne. Jag passade nämligen själv på att plantera lite olika fröer. Så nu är det bara att vattna och vänta och se om det blir något av allt som vi har gjort. Vi ska även försöka göra i ordning stora landet för att kunna sätta potatisen och så sallad och morötter tror jag det var.

Vi har fått det fint nu, jag har ställt planteringsbordet och växthuset bredvid varandra vid berget.

1 kommentar:

Weronica sa...

nu måste jag erkligen komma ner snart och kika hur ni har det med växthus och nymålat... sååå nyfiken ju :)