onsdag 29 april 2009

sjuka barn

Igår vaknade Emil med ont i magen och äggrapar. Det luktade illa i hela huset. Han fick vara hemma från dagis och Fredrik jobbade hemma. Själv var jag tvungen att ta mig till skolan och börja med vårt grupparbete. Är så trött på skolan nu, har två grupparbeten och en hemtenta som alla ska vara klara samma vecka. Lite mycket just nu, och jag orkar inte plugga alls. Som tur är har jag redan börjat på hemtentan och de andra är vi ju fler på så det går nog vägen trots allt.
Idag vaknade Victor och hade ont i magen han med, som tur är är jag ledig idag. Nu mår han bättre och hoppas på att få gå till skolan imorgon igen. Emil är tillbaka idag så han tror på samma sak för honom.

Har fått reda på min nya lön när jag jobbar på IVA. Det är inte en toppen lön om man jämför med tidigare, men Stockholm har bättre betalt än Eskilstuna. Jag fick i alla fall 18300, det känns väldigt mycket bättre än mina 8200 från CSN. Men jag önskar att landstinget kunde få mer pengar och ge till oss stackare som sliter som djur. Själva jobbet var som jag är van vid, lite lugnare tempo bara, inte riktigt lika sjuka patienter men helt ok.

Annars händer det inte så mycket spännande saker här hemma, allt rullar på i det vanliga tempot. Jag har fixat lite ute i trädgården men det är en hel del kvar innan det är klart.

Nu är det dags att gå till dagis och hämta Emil, Victor längtar efter honom.

Inga kommentarer: