torsdag 25 mars 2010

Sjukhuset igen

Idag har jag och Victor varit på sjukhuset igen, men den här gången var det till astmasköterskan. Han fick blåsa lite för att sedan springa i 6 min innan han skulle blåsa igen. Det såg jätte bra ut så medicinen hjälper. Det betyder att han får fortsätta med den dosen som han har, sedan bestämde vi att han skulle göra ett pricktest nästa gång vi skulle dit. Kan vara bra att se om det har blivit värre med hans allergier.

När vi åkte hem svängde vi in på nya Coop för att handla, vi hade bestämt oss för att köpa en ny dammsugare som de hade där för halva priset. Men den fanns ju inte kvar så det var bara att handla allt annat. Men det blev en ny bilstol till Vicke, hans gamla är trasig. Först tänkte vi inte köpa en ny men sen kom vi fram till att Mille ska ju ha en snart så det kändes som det var lika bra att köpa en nu när den var billig.

Annars händer det inte så mycket här hemma, förutom att jag är sjuk. Jag har feber och känner mig allmänt dålig. Det måste vara min handledare som har smittat mig eftersom hon har haft feber i två veckor medan jag har varit där plus en vecka innan jag kom dit. Det är inte så kul att missa en massa praktik eftersom jag måste ta igen det, men jag vill inte gå dit nu när jag känner mig dålig utan känner att det är bättre att vara hemma för att kunna gå min sista vecka.

Inga kommentarer: