onsdag 17 mars 2010

VFU

Nu har jag VFU, jag började faktiskt den redan förra veckan och det har redan gått halva tiden av den första delen. Jag är i en år ett nere på stan, det är helt ok men jag har att göra vill jag lova. Den här första delen var till för att observera och göra några VFU-uppgifter, men jag har ca 6 lektioner i veckan. Det går bra att ha lektionerna det är själva planerandet som är jobbigt. Jag försöker hitta på saker att göra på ett tema som jag själv inte har kommit på och det är inte lätt när man inte känner sig helt motiverad. Men nästa vecka ska jag fokusera på mina frågor och inte göra några direkta lektioner. Känns faktiskt jätte skönt, det är min lärare på högskolan som har gett mig tillåtelse att ta det lite mer lugnt nu och börja fokusera på mina frågor och nästa VFU som jag ska göra på killarnas skola i en årskurs 4. Dit längtar jag massor och önskar att veckorna fram till det ska gå fort.

Nej nu måste jag tillbaka till mitt lektionsplanerande av vattnets kretslopp och en bok om mitt tema.

Inga kommentarer: