tisdag 15 juni 2010

En dag i regnets tecken

Idag har det regnat nästan hela dagen, vilket inte har varit så kul eftersom vi har varit ute hela dagen. Men har man bara bra kläder så fungerar det. Idag har vi lekt lite olika lekar och tittat på två museum, vi har fått lära oss om säljakt här i Umeå och lite om samekulturen. Det är väldigt intressant eftersom det är något vi inte vet något om alls, så jag lärde mig en hel del. Vi grillade lite korv och eftersom det regnade slutade vi 45 min innan för att åka hem och värma oss och torka.

Jag har även träffat en gammal klasskompis från gymnasiet som bor här uppe, det blev en jätte trevlig fika och en massa gamla minnen och skratt från förr och nu. Sedan gick jag och Jenny ut på stan och shoppade lite medan Malin var kvar på vandrarhemmet och försökte få tag i sin andra sommarkurs.

Till middag blev det den kulinariska rätten ravioli och macka, det var helt ok och jag blev mätt och belåten. Efter en lite stund framför tv bestämde vi oss för en kvällspromenad längs vattnet. Det var jätte skönt och vi passade på att leka lite med den läskiga handen i vattnet som ni kan se i tidigare inlägg.

Nu är det snart dags att sova för att orka vara ute och leka hela dagen imorgon igen. Känns som jag har valt en perfekt kurs.

Inga kommentarer: