fredag 11 juni 2010

Skolavslutning

Idag har killarna äntligen fått sommarlov, som de har längtat. Tyvärr var det inte det fina vädret som vi hoppats på. Vi skulle ha gått ner till Drottning Kristinas trädgårdar och fika ute i gröngräset (precis som när jag var liten och vi satt på ängen bakom bibblan.) Men eftersom det var dåligt väder fick vi vara kvar i skolan och det blev lite trångt. Jag och Fredrik fick dela upp oss, jag var med Vicke och Fredrik med Emil. Det jag såg var jätte trevligt, lite sentimentalt eftersom det var sista dagen med hans lärare, kommer verkligen sakna henne. Hon hade förberett en kort liten vers om varje barn, det var fint och alla fick känna sig betydelsefulla. Till Victor pratade hon om hur duktig han var de hade rymdtemat och hur kunnig han var inom det området. Det är vår son det!
Eftersom det var dåligt väder kunde inte alla vara i idrottshallen och titta när barnen sjöng, så alla sjöng i sina egna klassrum. Victors klass sjön "fjäril vingad" och Emils klass sjöng flera sånger, bla "Idas sommarvisa", Fredrik sa att det var jätte fint.

Efter skolavslutningen berättade vi för killarna att vi skulle göra en överraskning i Eskilstuna. Vi började vår tur med att åka till centrum för att handla en studentpresent till grannen som tar studenten imorgon. Sedan åkte vi till Ica Maxi för att handla mat till Fredrik som är ensam hemma nästa vecka. Tillslut var det äntligen dags för överraskningen.
Tyvärr var det så dåligt väder att det tog udden av vår överraskning.
Vi åkte till Slagsta glass och åt en massa glass. Det var jätte gott, men det fanns inte någon plats inomhus så vi fick sitta ute under en markis i kylan. Det var synd att det var så kallt för det är ju inte direkt varmt att äta glass, men killarna var nöjda.

Nu sitter vi här hemma och bara slappar, ja i alla fall jag och Fredrik. Vicke sitter på sitt rum och spelar playstation och Emil är hos Adam där han ska sova i natt. Han är jätte spänd på det eftersom det är första gången som han ska sova över hos en kompis.

Imorgon blir det studentfest och på söndag ska jag lämna min kära familj för att bege mig ut på en resa bara jag och min kompis. Det ska bli både skönt och tråkigt, skönt för att jag ska få göra något själv, har faktiskt aldrig gjort det förrut och tråkigt för att jag kommer sakna barnen och Fredrik. Men jag kommer hem på torsdag igen.

Oj oj, det här blev visst ett väldigt långt inlägg:)

1 kommentar:

Annelie sa...

Va synd med vädret och att vi jobbade annars kunde vi tittat.
killar jag jobbar på söndag men morfar Sassa och sonnie är hemma