fredag 2 juli 2010

Ny vaccinerad hund

Idag har jag varit och vaccinerat Nelson, det var tydligen dags igen. Det är tur att man får en påminnelse från veterinären annars skulle jag aldrig komma ihåg det. Vi var där redan 8:4o, det är tidigt om man varit ute och svirat dagen innan. Men jag kom iväg och Nelson fick sitt vaccin. Det är ett nytt vaccin som de får som nässray och som ger bättre effekt, men som även kan ge lite biverkningar. Så nu får inte han anstränga sig för mycket, vilket jag tycker är skönt med tanke på hur varmt det är ute och hur lite man orkar gå. Så under en vecka måste hunden ta det lugnt och inte gå mer en korta prommisar. Nu ligger han och njuter i solen och själv måste jag svara i telefonen hela tiden. Vi har äntligen lagt ut markisen i tidningen och jag min idiot har glömt att sätta ut priset så alla ringer och frågar vad den kostar och sedan tycker de att det är för dyrt. Men jag hoppas att vi kan lyckas sälja fanskapet. Det känns inte så bra att ha både markis och altantak och framförallt inte att ha markisen liggandes i vardagsrummet.

Inga kommentarer: