lördag 10 juli 2010

Strandbadet

Idag har vi varit nere på strandbadet hela familjen. Det var grymt skönt och uppfriskande. Emil är helt galen han hoppade från högsta i hopptornet utan några som helst problem. Han är inte riktigt klok den sonen. Den andra sonen vågade inte hoppa alls från hopptornet, men vad gör det? Han hoppade tillslut från bryggan och den är iallafall 1 till 1,5 meter över vattnet. Emil hoppade från 5 meter, det gjorde även Fredrik tillslut efter en hel del övervägande. Själv var jag mer än nöjd över att hoppa från den lägsta som var ca 2,5 meter upp. Men Emil och Fredrik lyckades övertala mig om att hoppa från nästa som är 3 meter och sjukt högt. Jag vet att det inte är långt mellan 2,5 och 3 meter, men när man står där är det skit stor skillnad. Men jag vågade, jag övervann min rädsla. Men att hoppa från 5:an vågar jag inte, kanske lite senare i år och då ska det bli fotobevis i så fall.

När vi kom hem blev det ett dopp i poolen också, det så varmt så man blir galen. Tur att vi har vår lilla pool på tomten så man kan svalka sig i värmen.

Nu sitter vi på altanen och det är fortfarande jätte varmt ute, barnen väntar på att bronsmatchen ska börja på tv:n och vi vuxna sitter ute och dricker öl och äter oliver.

Inga kommentarer: