måndag 24 januari 2011

Snart börjar det igen

Nu är snart min ledighet över. Det ska bli jätte skönt att få tillbaka rutiner i livet igen. Jag har verkligen haft tråkigt de här veckorna när resten av familjen har varit i skolan och jobbat och jag har varit ensam hemma hela dagarna.
Alla säger att jag kan städa och fixa hemma nu när jag är hemma, men det är väl inte bara jag som ska göra det. Vi är en familj och vi hjälps åt, därför har jag inte städat eller fixat något under de här veckorna utan vi har gjort det tillsammans på helgen. Det fungerar mycket bättre, sedan tycker jag verkligen inte om att städa. Enda gången jag kan tänka mig att städa, plocka och fixa är när jag har massor av tråkigt skolarbete som måste göras. Då är till och med städning roligare.

Men imorgon börjar jag på min sista termin på lärarutbildningen, det betyder att det bara är ca 5 månader kvar innan jag kan titulerar mig "lärare". Känns jätte skönt, men lite läskigt. Jag har ju pluggat i så många år nu och inte jobbat ordentligt sedan jag vet inte när. Men oj vad jag längtar till att få jobba med det som jag faktiskt alltid har drömt om. Jag har ju alltid velat bli lärare, men jag var väl inte redo förut, men nu är det dags.

Inga kommentarer: