tisdag 4 januari 2011

Vilken dålig dag

Just nu tar jag en paus i mitt tentaskrivande. Det går sådär och jag har inte så mycket kvar att skriva max 800 ord kvar så det borde inte vara så svårt. Får bara hoppas att jag klara av den.
Igår bestämde jag att jag och killarna skulle åka ner och bowla eftersom de blev så avundsjuka när Fredrik och Therese var nere och bowlade och de inte fick vara med. Så sagt och gjort efter lite pluggande, spelande och lunch så åkte vi ner, alla var glada och förväntansfulla över att få spela lite igen. Det började bra för killarna och inte för mig eftersom jag körde utan grindar på rännorna. Men efter ett tag började gnällandet. Det går inte bra för mig, jag kommer att förlora. Båda killarna var super tråkiga så vi spelade bara två serier och när vi gick därifrån var bara Vicke nöjd eftersom han hade vunnit totalen. Emil var super grining och jag blev irriterad eftersom jag försökte hitta på något roligt som vi skulle göra på jullovet.
Vi åkte ner på stan för att köpa en julklapp till pappa och i affären kunde killarna inte bestämma sig för vilken som var bäst så jag sket i allt och åkte hem. Jag orkade inte stå i affären och tjafsa med dem så det blev inte någon present idag. Hoppas jag kan ta mig ner imorgon och försöka hitta något som passar då.

Så nu sitter killarna på varsitt rum och surar över att jag blev sur på dem idag, men jag tycker inte att det ska få se på tv eller spela något eftersom de är så otacksamma.

Nu sitter Nelle och tittar på mig, men jag har förhandlat bort eftermiddags promenaden till Vicke eftersom jag gick vid lunchen så det blir till att ropa ner honom nu.

1 kommentar:

Weronica sa...

Barn är underbara... kram