onsdag 26 januari 2011

Tentastrul

Idag mailade jag min ena lärare när jag upptäckte att en i klassen redan fått sitt betyg inrapporterat och undrade om hon kunde göra detsamma för mig. Då fick jag i svar att hon inte hade särbehandlat någon utan att alla fått rättat och inrapporterat sina poäng. Att jag inte fått några poäng har att göra med att jag inte har lämnat in min tenta ännu. Jag blev helt chockad och visste inte vad jag skulle göra, men jag hade vittnen på att jag lämnat in min tenta så jag tänkte att jag fick prata med dem om att jag faktiskt lämnat in tentan. Sedan fick jag ett nytt mail från min lärare som säger att de hittat min tenta efter letande på akademin. Känns inte så kul att de slarvar bort min tenta och jag hoppas att de inte har slarvat bort min andra tenta som jag lämnade in samtidigt.
Jag fick även det positiva svaret att jag fått godkänt på tentan vilket innebär att jag inte är villkorligt antagen längre utan kan bli registrerad på mina kurser och slipper söka dispens. Det är jätte skönt att jag har klarat av den och nu hoppas jag bara att jag får G på min andra så jag slipper hålla på med den nu också när jag har så mycket att göra mina kurser som jag läser just nu.

Jag var i Västerås idag igen och hade kursstart på min andra kurs som jag innan tyckte var hemsk och hur mycket som helst att göra. Men när vi väl var där kändes det som om jag faktiskt började förstå upplägget på kursen och jag hoppas verkligen att det kommer gå bra. Just nu har jag huvudvärk av all kunskap som jag har blivit itutad idag, brukar vara så efter en intensiv dag. Men som tur är så är jag ledig imorgon och på fredag så jag kan börja strukturera upp hur jag ska lägga upp mina kurser och börja lite smått med det som ska göra. Det blir nog bra tillslut tror jag och jag får min examen.

Inga kommentarer: