lördag 17 maj 2008

färgat håret och inställd målardag.

Dagen idag började med att vår målardag vi skulle ha med föreningen blev inställd eftersom det regnade. Det var ju skönt det men då gick jag och Emil in och storstädade hans rum och kastade trasiga leksaker och sådant som inte var att spara, vi la även en hel del saker i en kartong som ska upp på vinden.

Efter middagen kom Anna över och jag hjälpte henne att slinga håret, när vi höll på med det tyckte hon att jag kunde passa på att färga över mina grå hår. Så sagt och gjort både jag och Anna sitter med färg i håret och när vi ska skölja ut det delar vi handduk och badkar. Vad gör man inte för sina vänner.





När Anna skulle gå hem passade jag på att följa med henne och ta ut Nelson på en promenad. Men det blev inte riktigt som vi tänkt oss för himlen blev helt svart och när jag lämnat Anna öppnade sig himlen. Jag blev dyngsur innan jag var hemma. Nelson tyckte det var jätte hemskt och försökte gömma sig från regnet genom att gå under några stackars träd som stod efter vägen.

Nu är det dags för att titta på TV och mentalt förbereda mig inför morgondagen när jag ska städa Victors rum som ser ut som ett bombnedslag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vart e alla bilder jag tog på dig? :0) Vad snygga vi blev tillslut och vad skoj vi hade (som vanligt)
Kramiz.

Sassa sa...

Hej syster!
Fint med håret. Jag och mamma och Ana har också färgat håret lite grann. Jag blev blondin och mamma rödhårig och Ana skulle blivit blond med det tog inte så mycket men hon vart ljusare i alla fall.
Puss& kram lillasyster