lördag 5 september 2009

Gösta

Igår fredagen den 4 september 2009 flyttade Gösta en fjärilslarv (tistelfjäril) in i sin glasburk i skolan. Han verkade trivas bra och ligger och äter och kryper runt på botten. På hemvägen fick han ligga i en vit engångsmugg för att skydda honom mot för mycket stötar. Väl hemma i Strängnäs får han komma upp ur engångsglaset, killarna blir väldigt imponerade över sin mamma som de vet är rädd för fjärilar. Under bilfärden har Gösta krypit upp och satt sig under locket, där sitter han sedan under resten av kvällen, han visar inte något intresse alls för att äta.

Jag vet nu vad ni alla tänker, hur kan Angelica ta hand om en larv som kommer att bli en fjäril? Ja det kan man verkligen fråga sig, eftersom jag är livrädd för fjärilar. Men jag försöker se detta som en terapi för att försöka bli av med min fobi. Men jag är lite rädd för hur det ska gå när han verkligen blir en fjäril, än så länge går det bra eftersom han bara är en larv.

Inga kommentarer: