lördag 12 september 2009

Nytt hem till Gösta

Lördag den 12 september

Idag har jag gjort ett nytt hem till mitt husdjur Gösta. Det blev en skokartong som jag använde och skar ut en del av locket och satte in overheadplast så man kan titta på honom. Själva lådan blev helt ok och för att göra det lite trevligare gick jag ut på baksidan och plockade lite gammal malva som jag har där. Eftersom han är en tistelfjäril så tycker han om det.

Här är jag i fullfärd att klippa och klistra
Göstas nya hem.

Då var jag färdig med "huset"

När jag skulle flytta över honom till sitt nya hem fick jag nästan panik och som tur är har jag en super man som hjälpte mig med att göra det. Det gick jätte bra att flytta över honom till pappret och jag hjälpte till genom att tejpa fast pappret som Gösta sitter fast på.

Här sitter han på sitt nya papper

Här är en bild på hur han har fått det i sitt nya hem.

Efter flytten så bestämde jag mig för att fotografera hur det såg ut i han gamla burk, det var en massa bajs och trådar som han spunnit under sin tid i burken.


Nu är det bara att vänta på att han ska bli en fjäril, det är verkligen inte något som jag ser fram emot. Jag vet inte hur jag ska göra så att han får mat under den tiden, jag kommer aldrig våga öppna kartongen och lägga in det. Men vem vet det kanske går, det här är ju terapi för min del.

Inga kommentarer: