måndag 7 februari 2011

Emil har varit i skolan

Idag har Emil äntligen varit i skolan igen. Han var så lycklig i morse när han gick iväg med ryggsäcken på ryggen och ett leende på läpparna. Det var alldeles för länge sedan han var där tycker han. Men nu är han äntligen frisk igen. Det värsta är att han verkar ha smittat mig med en lindrig (än så länge) variant av det. Jag mår skit idag, har ont i hela kroppen, har lite feber och är jätte trött. Jag har ju inte tid att vara sjuk just nu... I morgon ska jag följa med Victor till skolan eftersom han ska ta stelkrampssprutan och han vill att jag ska följa med honom. Sedan har jag ju skola onsdag, torsdag och fredag som vanligt. Därutöver är det till att skriva PM.et till examensarbetet, jag har skrivit det i blocket och ska överföra det till word men jag orkar inte det just nu, sedan ska jag läsa en del till lektionerna i veckan. Men det hinner jag med!
Just nu så orkar jag faktiskt inte med så mycket skolarbete, men jag känner mig inte stressad över det eftersom jag har legat i fas under hela tiden vi gått i skolan den här terminen. Det brukar inte vara så, det borde innebära att det kommer gå bra den här terminen.

Inga kommentarer: