lördag 26 februari 2011

Ibland kan man undra hur det står till med huvudet!

Ja precis som rubriken antyder så har jag haft lite problem med mitt minne idag. Vi skulle till Köping och fira lillebror och Melissa idag, men innan det var vi tvungna att åka till Tuna Park och lämna tillbaka skor som vi köpte förra helgen. Sedan skulle vi ta med oss kläder till mamma och till Wirre som hon köpt av oss. Det gjorde att vi hade väldigt mycket som vi skulle ta med oss ut till bilen plus hund, barn och ds. När vi står i hallen ser Fredrik en påse med returpapper som han flyttar på och säger att den här ska inte med. Sedan går killarna med Nelson och sina ds:ar och Fredrik tar påsarna med kläder och går han med. Sedan tar jag påsen med presenter och går iväg. Efter vi varit i Eskilstuna och uträttat våra ärenden åkte vi vidare till Köping och allt var frid och fröjd. När vi går ur bilen och tar påsen med presenter och börjar gå så tittar jag ner i påsen och tänker, men vem f..n har lagt ner tidningen skolvärlden i påsen, någon som har lagt fel antagligen. När jag kollar lite till ser jag att jag har tagit fel påse och tagit påsen med returpapper. Det visar sig att Fredrik ställt påsen bredvid påsarna som skulle med och precis bredvid påsen med presenterna så när jag skulle gå tog jag påsen som stod där de andra stått (jag hade ställt alla bredvid varandra för att underlätta avfärden) så tog jag helt enkelt fel påse. Så går det när jag inte använder mig av de vanligt påsarna vi har för just returpapper (en påse med ett tidningstryck för att inte ta fel) och använder en exakt likadan papperspåse som jag la presenterna i. Som tur är skulle Anders jobba den här veckan så mamma och pappa fick åka med oss hem och hämta påsen så Anders kan få den när han jobbar och ta hem den till Melissa sen. Hon fyller ju inte år förrens nästa söndag så då får hon paketen när hon fyller år istället.

Nu blir det snart melodifestival och lite familjemys, hoppas bara det är bättre låtar idag än det varit hittills.

Inga kommentarer: