fredag 4 februari 2011

Har det vänt?

Idag tror jag faktiskt att det äntligen har vänt för Emil, han verkar mycket piggare och har inte haft feber på hela dagen. Så nu är det bara att hålla tummarna för att det verkligen är så. Jag, Fredrik och framförallt Emil behöver få sova igen, det har verkligen varit en bristvara den senaste veckan ska ni veta. Jag trodde att jag skulle kunna få sova inatt eftersom han var lite piggare igår ändå, men när vi kom hem från Coop är han helt förstörd och säger att han har svårt att andas. Det första jag tänker på är den berömda grissjukan vilket gör att jag inte kan slappna av och sova utan lyssnar på att han andas och sover sött hela natten. Han hostade massor i går och vi tror att eftersom han har förkylningsastma så var det den som gjorde att han hade svårt att andas. Det kan jag förstå att han får med tanke på hur mycket han hostade, en ordentlig hostning ungefär 2 ggr/min. Helt sjukt mycket, men med lite noskapin och astmamedicin så hostar han inte alls så mycket idag. Hoppas bara att det håller i sig och inte blir ett bakslag när vi åker till mamma och pappa imorgon.
Vi känner att vi verkligen vill åka dit efter allt som hänt den här veckan. Det är jätte svårt att säga till Nelle att vi bara ska åka till Babben, han tittar på oss och undrar vad vi menar, det ska ju vara Kebaben. Känns så overkligt att hon inte finns med oss längre, jag och Emil har fällt många tårar över att hon är borta och Vicke blev så ledsen när han kom hem från skolan att han inte ville leka med någon alls i måndags. Han är inte helt säker på att han vill åka till mormor och morfar eftersom Qba inte kommer att "springa" ner för trappan och hälsa oss välkomna. Men vi sa att det är lika bra att åka dit på en gång så vi har gjort det så det inte blir lika jobbigt när vi kommer. Det kommer vara jobbigt nog som det är, men vi ska åka dit och pussa på Babben istället. Få se hur det går för vovvarna att leka nu när hon har på sig sin stora tratt, men det går säkert bra.

Nej nu ska jag sortera in lite papper i min skolpärm innan jag tar fredagsmys med familjen.

Inga kommentarer: