tisdag 1 februari 2011

frissan

Igår trodde vi att Emil var på väg att bli frisk eftersom han inte hade mer än 37,1 på kvällen. Men imorse när vi vaknade hade han över 38 grader igen och kände sig dålig. Det gör att han måste vara hemma i morgon också och jag ska till skolan. Därför måste Fredrik vara hemma, men som tur är så ska jag bara gå i skolan på eftermiddagen så det blir halvdag för Fredrik. Jag hoppas han är feberfri imorgon eftersom jag ska gå i skolan både torsdag och fredag, men Fredrik kan vara hemma om det behövs som tur är.

Igår bestämde jag mig för att boka in en tid till frisören, tycker min frisyr är hemsk när den växer ut. Jag trodde jag skulle få vänta i flera veckor eftersom det brukar ta tid att få en tid hos min frisör. Men jag hade sån tur att jag fick en tid idag kl 10 så jag fick åka iväg och klippa mig och Emil låg hemma och tittade på tv. Jag lovade honom att han skulle få välja lunch eftersom jag skulle åka iväg och han valde pizza. Så när jag kom hem hade vi en mys lunch och åt pizza tillsammans och nu ligger han i soffan bredvid mig och vilar lite för att orka med när storebror kommer hem. Han vill bli frisk så han kan gå tillbaka till skolan igen.
Men det verkar vara något som går nu på skolan, när jag pratade med en kompis sa hon att halva förskoleklassen var sjuk och många i Milles klass hade feber och var dåliga.

Inga kommentarer: