onsdag 9 mars 2011

En hörlur i mitt öra

När man inte har så mycket pengar och inte bor i Stockholm måste man hitta på nya lösningar för att hålla koll på gnaget. Jag sitter med en hörlur i mitt öra och lyssnar på matchen samtidigt som jag tittar på tv eller gör något annat. Det är väldigt smidigt och jag får liveuppdatering. Men det är klart att det vore roligare att få åka upp till hovet och se mina hjältar live. Men det ska jag ordna snart, helst ska matchen ligga på en helg för då kan killarna följa med och de vill så gärna titta på AIK.

Just nu är jag ute på praktik igen och det är helt fantastiskt roligt. Jag har haft en del lektioner redan och det är så kul. Jag håller på med kroppen med eleverna och sen ska vi arbeta lite mer med tidningar och hållbar utveckling. Vi har funderat en hel del och äntligen kommit fram till vad jag ska göra med eleverna.

Annat som händer här hemma är att Vicke är dålig, han mår illa och har lite ont i magen men än så länge har det inte kommit ut något. Det började igår kväll och jag funderade på om det var så att spänningarna i kroppen i kroppen släppte och han började må illa. Men så verkar inte vara fallet och han var tvungen att gå hem från skolan stackarn. Nu undrar ni säkert vad han gjorde igår som skulle kunna orsaka detta? Dagen började med att vi hade utvecklingssamtal eller utskällningssamtal på morgonen. För att avsluta en läskig dag så gick vi till tandläkaren efter skolan och Vicke var super nervös över detta. Men han var så förvånad när han träffade vår tandläkare som är super bra och han var inte det minsta rädd för att vara där. Hon tog bort tandsten och var super pedagogisk och talade om allt hon gjorde. Det kändes så skönt att hon är så bra. Emil däremot han skuttade upp i stolen och var väldigt förvånad när allt var klart på ca 5 min.
Få se nu vad som händer med Vicke imorgon om han kan gå eller måste vara hemma en dag till, själv kan jag inte vara hemma för jag måste ta igen allt som jag missar. Det är 100% närvaro på den här praktiken.

På fredag och lördag ska vi vara hundvakt åt Babben, det ska bli roligt att ha henne här. Tyvärr löper hon men det kommer gå bra tror jag. Mamma, pappa och Sassa ska ner till Malmö och köpa den nya valpen som är jätte söt. Ska bli kul att få träffa valpen på lördag när de hämtar hem Babben. Hoppas att Vicke tycker om honom eftersom han ofta är lite rädd för hundar och katter...

1 kommentar:

Sassa sa...

Han kommer garanterat att älska "kaninen" som emil tycker den ser ut som ;)
PUSS !