onsdag 2 mars 2011

Tandläkaren

Jag tycker verkligen inte om att gå till tandläkaren och det gör att jag inte varit där på kontroll sedan jag bodde i Stockholm. Jag har bara varit här på folktandvården och lagat en tand, men jag tyckte inte om min tandläkare. Hon skällde och var otrevlig, det gör inte saken bättre när man är rädd om det är. Trots att jag gått där och har en tandläkare har jag aldrig blivit kallad för kontroll och jag har inte brytt mig om att ta tag i det heller. Men nu i januari så tog jag och Fredrik tag i allt och letade efter en ny tandläkare och hittade en helt fantastisk. Både tandläkaren och sköterskan är jätte trevliga och förstår att jag inte gillar att vara där. De har stöttat mig hela tiden och jag känner mig trygg att gå dit.
Så när jag kom dit var jag skit nervös dels för hur många hål jag skulle ha och vad det skulle kosta. Men det var helt okej faktiskt, hade kunnat vara värre. Jag hade 4 hål och jag har totalt betalat ca 4500 kr för allt.
Idag var jag där för sista gången den här gången vilket känns så bra. Nästa vecka ska jag dit med killarna och jag tror det kommer gå bra för dem också.


BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: