fredag 25 april 2008

Första grillningen

Idag har Emil varit med mig nere på min vfu, det var sista dagen och känns lite vemodigt. Emil tyckte det var jätte kul att vara där och träffa nya kompisar. Vi var bara där till efter lunch sedan åkte vi och handlade lite nya kulor till killarna och lite fika. Mille och jag satt sedan ute i solen och fikade och hade jätte mysigt. Jag försökte fixa lite i trädgården men kom inte så långt, krattade rent och fint vid landet och runt vinbärsbuskarna. Få se när jag orkar göra resten.

Fredrik ville grilla så han gjorde rent grillen som står på vår tomt, vi ska köpa ny imorgon. det var så gott att grilla och skönt att sitta ute och äta, det var länge sedan man kunde göra det. Det är verkligen skönt med hus.

Efter maten passade jag och Fredrik på att gå en långpromenad men Nelson, jag skulle gå till OKQ8 så då följde Fredrik med mig. Killarna däremot tyckte att det var tråkigt att vi var borta så länge.

Imorgon är det dags för att åka till Skinnskatteberg på gårdshundsträff, vi tar med kameran och hoppas på många fina bilder.

1 kommentar:

Weronica sa...

visst är det skönt att kunna grilla och inte göra värsta big deal över det... varför tog det så lång tid att flytta till hus?? det bästa vi gjort eller hur!!!