söndag 20 april 2008

Städdag

Idag har vi haft städdag här. Det var riktigt trevligt och vi fick chansen att träffa våra grannar. Vi hade inte så hemska grannas som vi trott, de är lite äldre men väldigt trevliga.
Det var jobbigt att gå upp i morse eftersom vi kom hem så sent efter en trevlig kväll hemma hos Anna och Henke. Men väl uppe klockan 9:30 (städdagen började 10:00) så var det bara att äta frukost och sedan kasta sig ut. Fredrik har tvättat carportar med trevliga grannar och själv har jag försökt att göra så mycket jag kunnat eftersom jag är rädd för att få ryggskott igen. Jag bar en massa grenar nästan ett helt träd sedan tyckte jag att det räckte. Allt var klart redan vid 13:30 tiden så då satte jag och Fredrik oss på baksidan i solen och tog en fika och bara njöt av att bo i hus.

Eftersom killarna var hos Therese var jag tvungen att hämta dem och det kostar en hel del att åka bil så jag åkte faktiskt tåg. Då fick jag lite skolarbete gjort också så det var ju dubbelt så bra.

Nu är det dags att hjälpa barnen med duchen innan de ska sova.

Ha det bäst flodhäst!

Inga kommentarer: