måndag 21 april 2008

vårväder

Vad skönt det är nu när det är vårvärme. Har varit ute nästan hela dagen på min praktik. När vi kom hem var vi ute och killarna hoppade studmatta, inte så oväntat. Själv sitter jag och försöker rita spöken till min flanosaga och klippa ut kartong, jag ska göra en bondgård med barnen imorgon.

Idag efter min vfu åkte jag till djuraffären, Nelsons hundmat var slut så jag köpte 15 kg till honom. Det är inte billigt att ha hund och det är tungt. Som tur var fick jag parkering nära så jag slapp gå så långt, och Nelson äter inte så mycket om dagen så maten borde räcka ungefär 40 dagar så det är inte så dyrt per dag.

Nu är det snart dags för att gå och lägga sig, är inte van att gå upp tidigt varje morgon och leka med barn hela dagarna. Det är inte lättare att göra detta när man ska försöka plugga när man kommer hem.

Inga kommentarer: