fredag 18 april 2008

Äntligen fredag

Nu är det helg igen, känns skönt när man inte är van att vara ute i verkligheten. Det är riktigt jobbigt att vara på VFU och samtidigt tänka på allt som ska göras i skolan.
Vilket väder det har varit idag, jag har suttit ute på baksidan och pluggat lite innan barnen kom hem, har även provat studsmattan=)
Fredrik och jag var och tittade på dynor till våra nya stolar och ett bord till framsidan. Vi kom inte hem med något av det. Istället bestämde vi oss för att ställa fram vårt hopfällbara Äpplarö bord som vi har till framsidan till vi hittar ett annat bord som vi vill ha. Det ska ju bara vara ett extra bord som man kan sitta vid när man vill ha skugga på sommaren.

Nelson njuter verkligen när det är så varmt och skönt som det har varit idag, han ligger antingen på trappan på baksidan eller precis innanför dörren. Där är det varmt och skönt och han ligger och solar och njuter.

Jag har varit så frusen de senaste kvällarna och även ibland på dagarna, så idag tog jag tempen och såg att jag till min fasa hade feber. Jag kan ju inte vara sjuk, imorgon ska killarna till Therese och på söndag ska jag hämta dem med tåg. Sedan har jag min praktik hela nästa vecka, så Fredrik har gett mig ett glas med wiskey, det ska ju hjälpa mot det mesta. Nu är det bara att hoppas att det fungerar på feber.

Inga kommentarer: